Tuesday, January 31, 2012

RAJA BAIK PULIH EPISOD AKHIR.

Sebelum ke episod akhir Raja Baik Pulih ingin aku mengucapkan tahniah kepada geng-geng Botologi kerana telah berjaya menganjurkan satu acara yang aku rasa kali pertama diadakan di rantau Semenanjung ni. Bagi aku ini adalah sejarah dan detik manis kepada pencinta botol soda tanah air. Mula-mula aku ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada En. Azlan pemilik restoran Ipoh Station Antique Cafe di Puchong kerana sentiasa menyokong aktiviti geng Botologi. Tidak lupa kepada geng Botologi yang lain, En. Mat, Sham, Nazrin, Amir, Wadi, Fitri, penaja dan pencipta peta Botol Soda Malaya iaitu saudara Faizal atau Blurguy, tidak lupa juga kepada Mie(Wang Segget) dan Capit kerana bertungkus lumus memastikan peta botol soda Malaya sampai ke lokasi pameran. Dan tidak lupa kepada dua rakan aku yang bertungkus lumus juga menolong aku menyiapkan 'bottle display unit' untuk pameran iaitu Mat Wey dan Di.

Terima kasih kepada yang hadir terutama kepada wakil JAWS dari Johor iaitu bro Zul dari Larkin dan wakil PAIP iaitu En. Mior dari Ipoh. Bagi aku pameran tempoh hari kira berjaya walaupun ada beberapa cacat cela yang tak dapat kami elakkan kerana kesuntukan masa. Kami akan cuba lagi perbaiki prestasi di masa akan datang. Di harap acara-acara begini akan berterusan di masa hadapan, apa yang penting sokongan dari anda semua pencinta botol soda tanah air. Terima kasih tak terhingga!


Kembali kepada episod Raja Baik Pulih yang terakhir kali ini mari kita saksikan..


Di bengkel Mat Wey..



Mat Wey sedang bertungkus lumus menyiapkan tong ais ini untuk diserahkan kepada
Man Rani petang nanti di pameran Botologi.


Saya tak tau nak cakap apa dah bang, tensyen ni takut tak siap! Lagi dua jam saya kena serahkan kepada Man Rani di Pameran botologi nanti! Tepi sikit bang saya nak buat keja ni!-Mat Wey.


Kami krew pengambaran terus brundur untuk tidak membuat Mat Wey mengamuk, kami beri laluan untuknya berkarya dengan tenang....


Kami segera ke lokasi pameran botologi..


Dalam restoran Ipoh station..


Man Rani sedang menunggu Mat Wey sampai.



Saya dah tak sabar nak tengok peti ais Coca-Cola saya ni. Mat wey tak sampai-sampai lagi ni. Entah siap ke tidak ni. Risau juga saya ni bro! Tapi takpe saya akan tunggu dengan sabar walaupun dah tak berapa sabar dah ni, perut pun dah naik pedih ni, kang perut Mat Wey pulak saya tumbuk nanti! Takde bang, gurau je!!-Man Rani.

Sejam berlalu..


Akhirnya muncul juga tong ais Man Rani yang telah siap!

Siap sampai dengan troli kayu Coca-Cola lagi!!


Waah! Wey! Kau cerita sikit apa yang kau dah buat kat tong ais aku ni??-Man Rani.


Aku 'restore' balik la bro!! Apa raa! Hehe! Ye la bro, 'sand blast', 'sand paper', kikir, cat dan aku ikut huruf logo Coca-Cola yang 'original' untuk era masa tong tu la, era 90an, tulisan agak berbeza sikit dari yang terbaru, lagi-lagi 'ribbon device' pada logo ni ada satu jalur warna kelabu, kena hayati betul-betul bro baru boleh jadi!-Mat Wey.


Owh.. macamtu ka Weyyy! Ok lah, aku puas hati dengan kerja kau. Terima kasih banyak-banyak! Ada job lain aku 'roger' lagi kau! Tq Wey!-Man Rani


Kelihatan Man Rani bersalaman dengan Mat Wey. Entah apa la yang mereka 'deal' kami krew penggambaran pun tak tahu! Yang pasti kedua-duanya berpuas hati dengan apa yang mereka dapat!


Sekian dari, Raja Baik Pulih.


4 comments:

  1. wah begitulah kisahnya, Syabas Bro! :)

    ReplyDelete
  2. iaryylr.. kau pun nampak troli tu hari tu kan?? Hehe..

    ReplyDelete
  3. This is my first time visit to your blog and I am very interested in the articles that you serve. Provide enough knowledge for me. Thank you for sharing useful and don't forget, keep sharing useful info: rajacapsa.top

    ReplyDelete
  4. I recently found many useful information in your website especially this blog page. Among the lots of comments on your articles. Thanks for sharing. Canada Visa Questions

    ReplyDelete