Tuesday, May 11, 2010

Indahnya GreenSpot

GreenSpot antara botol soda Malaya yang paling menarik bagi aku kerana keunikan logonya, bentuk botolnya dan jugak rasanya kalau korang sempat rasa zaman-zaman 80an dulu.. Apa yang aku paparkan ni adalah botol GreenSpot yang biasa je cuma beza pada cop pengeluarannya saja dari Jalan Tuaran (Inanam), Kota Kinabalu.. Yang bestnya botol ni aku baru-baru dapat jugak dari kilang kat sini, kira botol ni belum lagi di gunakan, kondisi memang cun, UNC..








Yang ni pulak botol GreenSpot oldschool yang aku baru dapat jugak baru-baru ni.. beza sedikit je dari botol seangkatan dengannya, cuma pada kotak PASTEURIZED BEVERAGE takde tulis apa-apa yang kebiasaanya ada tertera Amoy Canning Corp Malaya atau Singapore cuma yang ni tertera Not Carbonated, No Preservatives.. Kepada geng-geng botol yang belum ada lagi model-model ni, selamat memburu botol!!






6 comments:

  1. Gereen Sepot ni aku pun suka bro. Few years ago diaorg ada keluar botol kaca label plastik tapi kejap jer. Skg dah takde dah, aku pun tak tau apasal.

    ReplyDelete
  2. bro..ada lagi ke botol2 dari Sabah?? kasi aku pening lagi...heeeehee....

    ReplyDelete
  3. terus terang cakap,aku sendiri x tau green spot ada kilang di inanam sabah.butanya aku..

    ReplyDelete
  4. Bro FR.. Aku sempat simpan sekotak yg perisa oren, blom bukak lagi.. haha!

    Fitri.. Ada lg bro, nnti2 la, bg baik pening kau tu dulu! ahahaa!

    blur.. kat kampung kau tu berlambak botol2 lama ni kau tau tak?? kena tau mana nak korek je..

    ReplyDelete
  5. sekotak tu yg tak tahan. dulu main tunggu punya tunggu dah habis terus. skg aku ada satu jadi kebanggaan, boleh la bro, mana tau kau nak bagi aku satu lagi ke, hehe.

    ReplyDelete