Saturday, October 8, 2011

FRESH SOYBEAN MILK, COW BRAND

Sesi menyelongkar stor baru-baru ini mendapat hasil yang tidak diduga. Terkeluar sebiji botol kaca perasa susu kacang soya cap lembu 'seekor'! Kenapa aku katakan lembu seekor kerana sebelum ni terjumpa cap lembu tapi kepala je lembu badan tak ada. Kali ini lembu seekor, kira cukup sifat la. Sepuluh tahun lepas aku ada botol ini yang berkondisi cantik tapi aku sudah lepaskan kepada seorang rakan, tak sangka ada lagi yang lebih di dalam stor. Aku percaya ada ahli botologi di luar sana yang memiliki botol ini dan untuk tatapan kepada anda di luar sana yang belum pernah melihat botol ni marilah kita melayan gambar botol 'Fresh SoyBean Milk, Cow Brand' yang di keluarkan sekitar tahun 60an dulu. Kondisi yang aku ada ini sedikit mengecewakan tapi ini je yang aku ada, tetap menarik bagi aku kerana jarang kita dapat melihat botol-botol soda atau soya tempatan yang berlabel biru! Susunan dan jenis grafik tulisan yang klasik dengan illustrasi lembu yang memang menarik(masih boleh dilihat dengan mata kasar jika dihadapkan kepada cahaya) Di harap geng-geng botol di luar sana berpuas hati.


FRESH SOYBEAN MILK, COW BRAND
Label yang 'rabak'!


Dapat dilihat sedikit gambaran lembu
pada label biru botol ini.


Disini aku 'highlight'kan bentuk lembu ini
untuk gambaran yang lebih jelas.


Tertera: Cow Brand dan Fresh SoyBean Milk.
Terdapat tulisan cina dan tulisan jawi pada label botol ini.



Tulisan Jawi yang tertera: 'Susu Kacang Soya Cap Lembu'.

No comments:

Post a Comment