Saturday, October 22, 2011

MAIN BADMINTON KENA MINUM AIR SOYA!

Kenapa nak main badminton kena minum air soya?? Mungkin botol ini ada jawapannya. Paparan kali ke seratus aku kali ini adalah botol susu kacang soya EE SIN cap orang main badminton! Jarang benar kita dapat lihat ilustrasi grafik orang sedang bersukan pada botol era 60an sebegini dan aku rasa botol EE SIN ni sajalah satu-satunya yang mempunyai gambar orang bersukan, macam tin milo pulak!

Tak banyak info yang aku ketahui tentang botol ini selain dari tahun bila ia dikeluarkan berdasarkan bentuk botol dan ilustrasi grafik. Dimana ia dikeluarkan tidak pula aku ketahui. Apa yang menarik tentang botol ini bagi aku adalah warna label dan tulisan-tulisan rumi, jawi dan cina yang tertera pada label botol ini. Mari kita lihat dengan lebih dekat botol air gagah main badminton ini.

EE SIN Soybean Milk


Tertera: EE SIN Soybean Milk
dan
huruf jawi: Susu Kacang, tiada pula tertera 'Soya'!
(Kali ini mesti betul aku eja!)




Lagi tulisan cina di bahagian tepi label botol ini


Bahagian tulisan cina ini aku tak tahu apa dia tulis. Lupa pula aku nak tanya pada rakan-rakan cina. Tapi aku boleh agak la ada kena mengena dengan "kalau minum susu ini bersukan badminton akan jadi lebih lincahlah ataupun jadi juara"! Dapat kita lihat ilustrasi orang ala-ala 'mat saleh' berbadan tegap, siap bertopi lagi dengan gaya lincah bermain badminton lepas 'pekena' air soya dari botol ni. Memang betul la nak menang main badminton mesti 'pekena' air soya ni!!

3 comments:

  1. hehehe kali ni ejaannya betul...susu kacang.

    ReplyDelete
  2. bro megat, kalau blog pasang translater bahasa lain, rasanya lagi ok kot sebab tengok follower blog ni ada org putih tu...senang sikit dia nak faham apa yg kita tulis dalam blog ni...ini cara nak pasang translater tu :

    http://sun3tpini.blogspot.com/2011/08/widget-google-translater.html

    ReplyDelete