Monday, June 14, 2010

Indahnya GreenSpot.. Episod 2

Sedikit penambahan fakta mengenai botol GreenSpot yang aku labelkan sebagai versi no. 2 selepas botol no. 1 iaitu botol tegak(straight side). Pada entry yang lepas aku ada menunjukkan botol no. 2 ni, botol yang sudah agak lama dalam simpanan aku.. Banyak yang aku terlepas pandang mengenai botol GreenSpot no. 2 aku ni sehinggalah aku perolehi sebiji lagi botol no.2 ni di Amcorp Mall pagi semalam. Jika di lihat di sebelah depan (botol baru dapat sebelah kiri) tidak ada apa-apa perbezaan yang ketara cuma botol di sebelah kanan tulisan sedikit tebal..




Tapi jika kita lihat di bahagian belakang logo, perbezaannya jelas di mana botol yang dah lama aku simpan ni tak mempunyai tulisan jawi..



Tiada tulisan jawi(kanan)
Di bahagian kotak tertera Pasteurized Beverage pula perbezaan pada saiz tulisan di mana botol yang aku baru dapat tulisannya lebih kecil dari yang lama terutama pada tulisan Not Carbonated No preservatives..



Tulisan pada botol sebelah kiri lebih kecil


Dan terakhir pada tapak bawah botol di mana botol yang aku baru dapat (kiri) tertera GREEN SPOT INC manakala botol di sebelah kanan juga tertera GREEN SPOT INC tapi dengan penambahan tulisan SG67 di tengah-tengah.. Ada lagi satu atau dua fakta perbezaan lagi tapi korang tengok sendiri la kepada ahli-ahli botologi yang ada botol ni atau yang bakal dapat nanti..
Begitulah indahnya GreenSpot.. Memang indah tapi berdarah jugak la nak kasi complete! (kalau boleh di katakan complete!)






2 comments:

  1. Bro F3.. Indah itu berdarah!! hahaaha.. tak tau la lepas ni apa lagi nak keluar!

    ReplyDelete