Saturday, January 1, 2011

COKE LOCAL NO. 2 MALAYA ERROR!!

Selamat tahun baru 2011 blogger-blogger dan ahli-ahli botologi semua. Semoga damai dan sejahtera menyertai langkah kita, penuh semangat dan jaya.(petikan kata-kata dari rakan seperjuangan).

Sempena entri pembuka tirai 2011 ini aku ingin berkongsi dengan rakan-rakan botologi semua tentang botol Coke no. 2 Malaya yang aku perolehi baru-baru ini. Inilah kali pertama aku menjumpai botol Coke no.2 Malaya dalam keadaan sedikit kesalahan(error) pada cetakan logo tulisan Coca-Cola. Mari kita perhatikan kesalahan yang dilakukan oleh tukang cetak botol ini lebih kurang lima dekad yang lalu.


Botol Coke No.2 Malaya.. Anda nampak kesalahannya??


Botol ini aku dah letakkan betul-betul lurus dengan kamera aku tapi nampak masih senget kan?? Ini kerana cetakan logo Coca-Cola pada botol ini tidak selari dengan cetakan embossed Trade Mark Registered di bawah.



Dalam gambar ini kita boleh lihat cetakan logo Coca-Cola telah melebihi tulisan embossed di bawah, hampir mengenai tulang botol ini.




Ini kes macam biasa la.. Tukang cetak ni tersengguk-sengguk masa kerja ni akibat tak cukup tido!!

No comments:

Post a Comment