Monday, January 31, 2011

SCHWEPPES BOTOL HIJAU BESAR-VARIASI.

Sebelum aku teruskan posting terbaru ini, ingin aku ucapkan tahniah di atas kejayaan Hi Tea Botologi yang diadakan pada 29hb yang lepas. Ribuan terima kasih kepada yang terlibat dalam menjayakan acara ini dan juga kepada ahli-ahli Botologi, para collector dan blogger yang hadir menjayakan Hi Tea Botologi ini. Aku amat terkejut dan terharu kerana ramai yang datang memberi sokongan. Bagi aku acara yang lepas adalah satu titik permulaan untuk kita mengangkat mertabat pengumpulan botol soda tempatan ke satu tahap yang lebih tinggi. Membuka mata atau minda orang ramai yang kita serius dan amat meminati apa yang kita kumpul khususnya pengumpulan botol soda. Semakin ramai ahli-ahli botologi(simpan botol) yang aku lihat sekarang ini yang akan menambahkan lagi seri dalam arena pengumpulan botol soda tempatan. Botol-botol soda yang merupakan sebahagian dari sejarah kita ini perlu dibongkar dan ditemui bukan sahaja untuk simpanan atau koleksi kita sendiri tapi juga untuk masyarakat dan juga untuk generasi yang akan datang agar mereka dapat ketahui kehebatan sejarah dalam industri minuman soda negara kita. Walaupun bukan semua orang yang meminati pengumpulan botol soda ini tapi aku percaya semua orang mengenali botol soda dan pernah meminum air botol soda ini kerana ia adalah sebahagian dari kehidupan setiap orang. Dalam erti kata lain, dalam tidak sedar botol soda ini amat rapat dengan setiap orang. Akhir sekali, moga-moga akan ada lagi aktiviti sebegini di masa hadapan tidak kira dari Selangor, KL atau mana-mana negeri dari Selatan, Utara dan juga Pantai Timur. Syabas semua yang terlibat!!

Paparan kali ini adalah mengenai variasi botol besar Schweppes yang berkaca hijau yang aku ada. Mari kita lihat perbezaan yang ada pada botol soda yang hebat ini. Gambar paling kanan telah aku paparkan pada entri yang lepas.

SCHWEPPES BESAR BOTOL HIJAU.


Botol paling kiri.
Tiada label di leher botol ini.




Botol tengah.






Label di leher.
Setakat ini aku hanya ada tiga jenis variasi botol Schweppes besar berkaca hijau ini. Jika ada ahli-ahli botologi yang mempunyai lebih variasi atau info mengenai botol ini, entri atau info anda amat dialu-alukan.

No comments:

Post a Comment