Wednesday, January 19, 2011

SCHWEPPES TONIC WATER BESAR.

Schweppes satu jenama tertua yang tersohor dalam industri air soda dan amat terkenal juga di kalangan pencinta botol soda atau geng botologi. Jenama ini juga terkenal dalam bentuk botol 'Torpedo'. Paparan kali ini bukanlah dari botol Schweppes 'Torpedo' tapi aku ingin berkongsi dengan anda semua pencinta botol soda iaitu botol Schweppes berbentuk biasa atau disebut 'Straight side' dalam bahasa inggeris, berkaca hijau dan berlabel cetakan kuning. Satu kombinasi warna yang menarik bagi aku, menyerlahkan label botol ini. Kalau sebelum ini aku pernah dapat yang bersaiz 200ml, bentuk, warna dan label yang sama, tapi kali ini yang bersaiz besar pula. Isian air untuk botol ni aku anggarkan dalam 285ml hingga 300ml kerana tiada tertera pada botol ini.


SCHWEPPES
TONIC WATER.



Tulisan Schweppes tidak berwarna,
berlatar belakang kaca hijau botol ini.



Di bahagian bawah sekali cetakan kaca timbul tertera Schweppes.

Apa yang aku tahu botol Schweppes ini mempunyai banyak variasi khususnya yang dipasarkan di Malaya satu ketika dulu. Satu jenama air soda yang mempunyai seni rekaan yang eksklusif dan amat menarik!

No comments:

Post a Comment