Tuesday, May 18, 2010

Coca-Cola Embossed Trade Mark

Antara botol yang menjadi 'favourite' aku adalah botol Coke embossed pendek local terawal Malaya.. Botol hijau ni jugak antara botol terawal yang aku keluarkan dari tanah 10 tahun dulu.. Coca-Cola embossed pendek hijau 'TRADE MARK' keluaran 1949. Waktu ni aku masih tak tau ada botol Coca-Cola embossed hijau tertera 'TRADE MARK REGISTERED', yang aku tau botol putih pendek embossed je tertera trade mark registered ni... Untuk pengetahuan kawan-kawan semua, botol embossed pendek ni la mempunyai variasi terbanyak antara model-model coke local kita yang lain dari segi tulisan, warna dan kilang pembuat botol ni..


Ini antara botol-botol Coca-Cola embossed pendek hijau dan putih tertera 'Trade Mark' sahaja tapi tulisannya lebih kecil dari yang terawal aku dapat.. Keluaran 1941 dan 1945..



3 comments: