Saturday, October 30, 2010

BAN HING LOONG CAP HARIMAU.

Ban Hing Loong Co. Aerated Water antara botol soda kegemaran aku. Pertama kali terserempak sedekad dulu di Terengganu dan kali kedua baru-baru ini di Kelantan. Nampaknya di sebelah pantai Timur je nasib aku bertembung dengan botol ni kerana di sebelah Pantai Barat ni tak pernah aku jumpa. Botol yang berlabel biru dengan logo harimau yang tengah 'terkejut gambarnya orang tengah ambil' memang salah satu botol yang mempunyai grafik dan logo yang hebat bagi aku dan merupakan keluaran Kuantan, Pahang. Tampak menarik dan 'oldschool', salah satu jenama yang juga menggunakan logo haiwan yang sememangnya 'stereotype' pada waktu dulu mungkin juga ada 'Ong' atau makna yang tertentu di sebalik penggunaan logo haiwan ini. Bayangkan pada waktu kegemilangannya, dengan air oren di dalamnya , dengan tudung yang masih berkilat! Perghh! Memang lawa! Tidak banyak kalau kita lihat jenama air soda ni dari Pantai Timur , boleh dikira sebelah tangan saja akan tetapi botol-botol ini menjadi kegemaran para-para pengumpul botol tanah air.

Ban Hing Loong Co. Aerated Water, Kuantan.

4 comments:

  1. Mengaum botol kau ni bro tapi botol F&N 1928 kau lagilah mengaum & menggigit. Kalau dia gigit betis aku, sah aku teros bawak lari :) f#&*kin cun!

    Aku perasan mcm2 jenis singa & rimau yg muncul secara tiba2 recently.

    ReplyDelete
  2. Hahaa.. Ya bro.. Singa dah terlepas kandang!!

    ReplyDelete