Wednesday, June 16, 2010

Tak Cantik Tapi Menarik..

Kalau di lihat pada penampilan botol Coke Local no. 2 ni memang segan la nak bawak berjalan! kondisi teruk, calar balar, tulisan pun dah ghaib habis! Tapi tu lah, sehodoh-hodoh botol ni pun ada kelebihannya. Botol ni member seperjuangan jugak yang dapat, ntah mana dia korek pun aku tak tau, tak berbasuh pun lagi.. Apa yang menariknya botol ni?? Setelah aku teliti dari atas sampai bawah botol ni baru la aku nampak keistimewaannya.. Di bahagian bawah lubang mold berbentuk bulat yang kebiasaannya berbentuk longkang di tapak.. bukan sahaja lubang mold yang lain, paling ketara di tapak botol ni takde tulisan embossed SG220 yang merupakan 'trade mark' kepada botol Coke local no. 2 ni..

Tulisan embossed Trade Mark Registered seperti biasa.

Lubang mold bulat bukan longkang di bawah.. ini tak biasa bagi aku..


Tertera no. 9 di sebelah kiri, tengah-tengah logo bentuk 'diamond' dengan huruf N di dalamnya dan tertera no. 56 di sebelah kanan. Aku tak pasti samada 56 ni tarikh pembuatan atau nombor untuk mold.. Tiada SG220!
Patut la penampilannya buruk rupanya ada kelebihan.. Tak cantik tapi menarik.. Penemuan hebat bagi aku tahun 2010 ni.. ada lagi ke versi Coke local no. 2 ni akan keluar?? Kita tengok je nanti..



2 comments:

  1. Hebat tu,semalam aku pon dapat gak botol tulisan puteh ni tapi aku rasa botol aku tu botol baru...siri ke 10 keatas la kot he he.syabas bro...

    ReplyDelete
  2. Bro Rasli.. botol yg bro dapat tu siri ke 13 kalau mengikut carta terkini.. hehe!

    ReplyDelete